Noskrējiens nr.2

Shis buus vairaak noveerojumu ieraksts. Lietas, kas man sheit liekas krietni savaadaakas kaa dzimtenee, un pa kuraam pasmejos, bet biezhi naakas taas pienjemt. Veel pastaastiishu domas , ko aizmirsu ieprieksh aprakstiit.
Tad nu kjershos klat lielajam noveerojumu sarakstam. Liela dalja no tiem radushies manaa BST ( Basic Security Training) laikaa.
Kanadaa skaitaas attiistiibas zinjaa diezgan augstu un vispaar skaitaas uuber krutas vieta. Nevaru jau teikt, ka man te nepatiik, jo viss, kas te notiek ar mani, ir jauna dziives pieredze un dziives redzeejuma paplashinaajums. Veertiibu noteikshana utt. Un nu luuk, ko esmu ieveerojis – kanaadieshiem ir paaraak daudz tiesiibu ( krietni vairaak kaa Latvijas pilsonim), un lielaakaa dalja zina savas tiesiibas utt., un/bet ir iedomiigi par to. Daudzi censhas izmantot savas tiesiibas visur, kur vien speej, pat ja tas ir pretrunaa ar vispaarpienjemtajaam cilveeciskajaam normaam.
Bet visas shiis tiesiibas un speejas, un viss cits, nespeej kanaadieshu padariit drosmiigaakus. Taatad ja esi te dzimis baltais, tad vinji te ir diezgan piesardziigi un pat vareetu teikt sameeraa bailiigi. Ja vinji pasaka, ka tur nav droshi iet utt. Ja saliidzini ar kaadu riigas mikrorajonu, tad man jaasaka – Tur par zirgam jaasmejaas. Nezinu kas vinjiem iisti te liek baidiites, bet kaut kaads drebonis vieteejiem ir.

Kanaadieshiem biezhi vien nesaprot otru cilveeku, tas ir, vinji ir bezjuutigi, un vinjiem truukst cilveeciigo juutu. Diezgan veesi savaa starpaa. Saakumaa liekas, ka vinji jauki, laipni utt, bet taa visa ir maska. Vareetu jau piekrist, liela dalja te ir maaksliigie cilveeki. Bet ne jau visi. Ir arii labie un forshie. Esmu daljeeji nonaacis dziives krustcelees, jo esmu tagad taadaa poziicijaa, ka vareetu taisiit karjeru shajaa krastaa, bet es akal veel negribu mesties tajaa visa iekshaa, jo paraak daudz veel dziiviibas manii kusaa. Un veel esmu jauns un briivs, un nepreceets. Nezinu, ko iesaakt, jo shobriid man ir izdaliiitas diezgan labas kaartis. Vai esmu gatavs izstaaties, vai man te palikt veel kaadu gadu. It kaa gribas dodies veel kaut kur uz priekshu, bet esmu taadaa vecumaa, ka vajadzeetu jau saakt domaat par naakotni, vai arii tas viss ir tikai sabiedriibas priekshtati un uzliktie standarti kuriem jaaseko, un ja to nedara, tad esi atkriteejs un uz tevi skataas kaa uz kjerto.
Shobriid man te ir iespeeju attiistiities un nodroshinaat sev te dziivi. Lielais jautaajums vai es to tieshaam gribu. Zinu, tikai vienu, ka vecumdienas pavadiishu Latvijaa, Salacgriivaa :)
Viens no iemesliem, kas attur – gribas buut kopaa ar draugiem, ar kuriem biju liidz devos prom no dzimtenes, ar gjimeni, lai gan tagad esam vairaaki latvieshi kopaa, tai skaitaa ir braaleens arii. Kaut kaa pietruukst. Jo sheit, jau jaunus draugus/pazinjas, vari ieguut, bet tas nav tas, kas beerniibas/jauniibas/studentu draugi. Sheit draugi nav tik cieshi kaa Eiropaa.
Dziive muusu maajaas kuusaat kusaa, bet tas nav tas pats, kas buut kopaa ar visiem saveejiem. Ir jau interesanti iepaziisties ar jauniem cilveekiem un ieguut sev jaunus draugus/pazinjas, uzzinaat par vinju kulturu utt. Bet vienmeer jau prasaas peec cieshaakas saites.
Manupraat, visu, kas tev ir/bijis, var noveerteet tikai tad,kad esi shkirts no taam uz kaadu laiku.
Varbuut visas shiis domas un emocijas ir tapeec, ka esmu ljoti noguris peec divaam smagaam nedeeljaam. Ja buus laiks atvilkt elpu un atpuusties, varbuut, oma uzlabosies, bet vienmeer jau uznaak taadi gruziigi periodi, un tas jau tikai normaali. Zinu, ka riit jau jutiishos labaak.
Tagad nedaudz mazaak nopietni un viss kas cits. Paziistu vienu kjiinieti, kursh churaajot ( pisuaaraa) speej vienlaiciigi lasoot otraa rokaa esosho aviizi :D N
eesmu nekad sapratis, kapeec viirieshi, kad churaa pisuaaraa, vienmeer uz briitinju paskataas uz augshu, it kaa veerotu kaadi te griesti, vai arii tajaa briidi mees komuniceejam ar Dievu !? :D

Tad kad saaku straadaat ofisaa, man bija piekljuve netam, bet taapat daudzas saites bija blokjeetas – piem. – epasti ( gmail, hotmail, inbox.lv u.c.), web lapas (facebook, un pat druagiem.lv) blogi u.c. saites. Bet bija pieejams, google, tvnet. Bet vakardien, man internetu nogrieza pilniibaa…Dam… pirmo reizi, straadaaju pie datora un nespeeju nekaadi nosiest savu briivo laiku…dam :D
Cerams, ka draugs ciparinsh var pastaastiit, kaa uzlauzt sho droshiibas sisteemu, vai arii brachka, vai kaads cits interneta gjeenijs :) gaidu detalizeetu aprakstu kaa tikt atpakalj pie neta!!!
Jautaajums Jums, daargie lasiitaaji – Vai ir pareizi aizraadiit cilveekam, ka nedriikst kaut ko dariit, bet pats to tikmeer dara, un it sevishkji, ja tas, kursh tevi maaca dziivot ir tavs priekshnieks !?
Man gandriiz ir beidzies arii droshiibas sarga apmaaciiba, un varu teikt, ka Vankuuvera olimpisko speelju laikaa buus droshaakaa vieta pasaulee. Kopumaa esot 7 aizsardziibas/droshiibas liimenji, un cilveeki redzees tikai vienu, muus, kas paarbaudiis vai vinji speelju vietaas neienes dzeerienus, asus objektus utt. Un kaa teica, Vankuuvera buus noveerota no zemes dzileem/uudens dziileem liidz kosomosam. Taa kaa nedariet neko muljkjiigu, jo mees nevilcinaasimies un viss tiks dariits, lai droshiiba buutu number ONE :)

Aizmirsu Jums ieprieksh pastaastiit , ka mums te novembrii lija 25 dienas no 30. un Liidz ar Decembra saakumu, laicinsh mainiijaas un graadinji nokritaas zem nulles gan dienaa, gan naktii. Tagad gaidam pirmo sniegu uz zemes, jo sola to jau mums te 2as nedeeljas, ka buushot kuru katru dienu, bet kaa nav taa nav. Vieniigi visapkaart ir baltas sniegu galotnes. Un ir beidzot shodien tomeer uzkrita pirmaas baltaas sniega paarslinjas. Mans pirmais Kanaadas sniedzinsh :)

Peedeejo 240h (10 diennakshu ) laikaa esmu guleejis 50h … varbuut nemaz tik traki neliekas, bet pameegjiniet pashi videeji guleet 5h celties pus 7os maajaas naakt pus 23os un taa 10 dienas no vietas, un veel pa vidam balliite. Visam rezultaataa = esmu afigena izpumpeejies, darbaa paaris reizes arii “paknaabaaju”. Bet paldies dievam tas viss beidzas piektdienaa ...Cerams :D

Alniitis veel meklee darbu, bet man ir fiilings, ka nu jau kuru katru briidi vinjam tas buus rokaa J Gan jau palaimeesies. Breds darbu dabuuja jau pagaajusho sestdien. Vinjam tieshaam ljoti palaimeejaas ieguustot to darbu. Vinsh straadaas Canadian Tire veikalaa, kaa supervisors vienai no nodaljaam.

Mums no pirmaa decembra jauns maajas biedrs – Ahmeds. Chalis no Sauda Araabijas. Un tad mums tagad ir austrumu kulturas iepaziishana, un vinjs atkal iepaziisti Rietumu un latvieshu kulturu. Ljoti draudziigs un laipns. Visu ko uzzinam. Ir interesanti. It sevishkji par daudzaam nianseem, par ko mums ( Rietumu pasaulei) ir aizspriedumi, saistiiba ar teroristiem, religjiju un cilveekiem vinju zemees.

NU man gan sanaaca garais domu raksts, bet ja jau bija sakraajies, tad jau vajadzeeja arii izlikt sirdi kaut kur :)
Turaas…

P.s. Ja kaads grib man, Alniitim, Bredam, Kristiinei, Evitai kaadu Z-sveetku apsveikumu luudzu to dariet – 10433 Bird Road, Richmond, V6X 1N4, BC, Canada

BALLS OF STEEL

Un nelielai Ziemas noskanjai




4 comments:

  1. Jocīgi, ka jūs sūdzaties, ka viņiem ir virspusīgas attiecības utt. Man kaut kā kolēģi ir biku savādāki un tiešām pasakaini un izpalīdzīgi...Tā pat kā par mūsu draugiem citi domā- kāds briesmonis vai "cold bitch", bet mums viņi ir siltākie un mīļākie.:) Kas rok, tas atrod...

    ReplyDelete
  2. Tie kanaadieshi, kuri ir manaa draugu lokaa, arii ir ljoti laipni, draudziigi utt...es par tiem nesuuudzos, es vispaarinaaju attieciibas starp pashiem kanaadieshiem, un to ko vinji pashi man stastiijushi!

    Viss shtokos :) es jau neesuudzos, tik staastu, ka vinji pashi savaa starpaa ir COLD :)

    ReplyDelete
  3. Par tiesībām runājot, man visabsurdāk liekas "rasisms" - no tā vārda vai izpausmes baltie ir tik ļoti sabijušies, ka pieļauj rasismu visvairāk tieši pret sevi. Tikai nez, kurš austrumu gudrais spētu noturēt to līdzsvarā, lai netiktu apspiesta neviena no rasēm....

    Par karjeru - njā, es tevi saprotu, esmu turpat. Ir iespējas, gribās, bet nezinu vai tas pakāpiens ir jādara šobrīd vai vajadzētu taču būt vēl daudzām citām tādām lieliskām iespējām, bet vēlāk?! Vai ne?! A ja nu nē?! :D traks var palikt

    Paldies, ka pabrīdināji par drošību, turpmāk pāri ielai iešu tikai pie zaļā :D :)

    ReplyDelete
  4. Eh, un ko jums abiem saka intuīcija? Man jau liekas, ka tādiem superpozitīviem cilvēkiem kā jūs abi visur durvis pavērsies arī, ja šīs aizvērs.:)

    ReplyDelete